Bekijk hieronder het antwoord op veelgestelde vragen over dit onderwerp
- Mijn huisarts kent mijn hele medische geschiedenis.
Dat begrijpen we heel goed. We zorgen daarom voor een volledige en zorgvuldige overdracht van uw dossier naar de nieuwe huisarts, zodat die goed op de hoogte is van uw medische situatie.
- Ik heb een complex probleem, ik wil graag blijven.
We begrijpen dat het belangrijk voelt om bij een vertrouwde huisarts te blijven. Toch moeten wij keuzes maken om goede zorg te blijven bieden aan mensen in de directe omgeving. We hopen op uw begrip.
- Ik kan echt geen nieuwe huisarts vinden.
Dat horen we vaker, het is ook lastig. Toch vragen we u om te blijven zoeken, eventueel ook in omliggende wijken of dorpen. We geven u hier rustig de tijd voor.
- Mogen jullie me zomaar uitschrijven?
Nee, we zullen u niet uitschrijven zonder dat u een nieuwe huisarts heeft gevonden.
- Waarom hoor ik dit nu pas?
We snappen dat dit onverwacht komt. Door de toegenomen druk op de zorg moeten we nu deze keuze maken. Alleen zo kunnen we goede zorg blijven bieden.
- Kan ik alleen voor recepten of controles blijven?
Dat klinkt praktisch, maar als huisarts zijn we verantwoordelijk voor alle zorg – ook spoed en visites. Dat lukt alleen als u in de buurt woont.
- Tot wanneer mag ik nog blijven?
U hoeft zich niet per direct uit te schrijven. U krijgt de tijd om een nieuwe huisarts te vinden. Zodra u die heeft, regelen wij de overdracht van uw dossier.
- Ik ben oud of ziek, dit is lastig voor mij.
We begrijpen dat het moeilijk is. Laat het ons weten als u hulp nodig heeft bij het zoeken. We kunnen samen kijken naar een tijdelijke oplossing, maar uiteindelijk is een huisarts dichtbij echt belangrijk. Juist wanneer u op leeftijd bent of wanneer er sprake is van ziekte.
Komt u er niet uit of heeft u hulp nodig bij het zoeken? Neem gerust contact op met de praktijk. Wij denken graag met u mee.